Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století
samostatně připraví a s oporou o text přednese referát
tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární teminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity
tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy - gramatická a stylistická cvičení |
druhy vět vedlejších
formování novodobého českého národa, "národní obrození" - pojem, fáze; Dobrovský, Jungmann, Palacký, porovnání s evropskou literaturou |
další z řady testů v týdnu 3.-7. 1. |
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Zeptá se na základní informace. |
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou).
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 3, část 5C, 5D |
Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
Orientace v prostoru - letiště, město, popis budovy a místnosti, neosobní slovesný tvar HAY. |
Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností.
Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace.
Tvorba otázek.
Zápis a doplňování slov a slovních spojení. |
Gramatika
Vazba ich möchte + infinitiv.
Předložky se 3. pádem.
Slovesa s odlučitelnou předponou.
Témata
Mein Tagesprogramm.
In der Stadt. |
Matematicko fyzikální základ |
využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem;
využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh;
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů |
výkon, příkon a účinnost;
druhy energií, přeměna energií a zákon zachování energie;
procvičování různých rovinných útvarů - lichoběžník a složené rovinné útvary |
|
Člověk a společnost |
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé.
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Posoudí význam ochrany lidských práv a svobod.
Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje.
Zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. |
Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky.
Charta lidských práv.
PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – Listina základních práv a svobod.
Rozložení surovinových a energetických zdrojů.
Světové hospodářství. |
|
Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
hudební aktivity |
prezentace o vybraných hudebních interpretech |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Usiluje o zlepšení své tělesní zdatnosti.
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
Košíková.
Odbíjená.
Gymnastika.
Doplňkové sporty.
Výživa - makro a mikroživiny. |
|
Člověk a svět práce |
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. |
inflace |
|
Člověk a příroda |
Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů.
Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi. |
význam podnebí a vliv počasí na život organismů
mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě, ochrana při mimořádných přírodních událostech. |
|